کشف راز

جایی برای کشف راز!

کشف راز

جایی برای کشف راز!

ایران - آمریکا و می‌توانست اولین صعود ایران به دور دوم جام جهانی را رقم بزند

در اکثر نوشته‌های قبلی سعی کردم بنویسم که باز هم بعید است. چند بار در جام جهانی به شرایط صعود نزدیک شده‌ایم (۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲). انگار به تفکر تازه‌ای نیاز داریم که بر روی اون تفکر سرمایه‌گذاری کنیم. وضعیت دفاع‌کردن خوب و متوقف کردن حریف را به حد اعلای آن در جام جهانی ۲۰۱۸ انجام دادیم. کمی به تفکرات بهتری هم نیاز داریم. نوشته بودم که : آرام باشید به سمت آینده. اما آن دفعه به سمت ویلموتس و اسکوچیچ رفتیم. هر چند که اسکوچیچ توانست هر طور که شده ایران را به جام جهانی برساند. اما به تفکراتی نیاز داریم که بتوان بر روی آن کمی بلندمدت‌تر سرمایه‌گذاری کرد. 


بازی انجام شده بازی خوبی نبود. یک بازی که ریتم بازی در دست آمریکا بود و ایران نمی‌توانست بازی را به دست بگیرد. دفاع‌ها گاهی می‌توانستند آمریکا را مهار کنند و گاهی هم نمی‌توانستند و بیشتر نمی‌توانستند و خیلی راحت آمریکا رد می‌شد. ایران نمی‌توانست پاس صحیح بدهد. نمی‌توانست حمله طراحی کند. حتی بعضی بازیکنان اون قدرها فشار به حریف نمی‌آوردند. آزمون در بین دو نیمه تعویض شد تا پرسینگ شدیدتر شود. در بازی با ولز که دقایقی از اون بازی واقعا خوب بودیم  حمله‌ی حریف را متوقف می‌کردیم، توپ را از حریف می‌گرفتیم، با پاس‌های درست کنترل می‌کردیم، از راه‌های مختلف حمله می‌کردیمِ چند حمله انجام دادیم که اون قدرا نتیجه بخش نبود و در وقت‌ها اضافه تونستیم قفل بازی را بشکنیم و یکی از بهترین نتیجه‌های تاریخ جام‌جهانی ایران را رقم بزنیم. هر زمان که ایران توانست این ایرادها را برطرف کند می‌تواند دوباره لحظات لذت‌بخشی را رقم بزند. 


حالا که ایران به شکلی ساختاری دفاعی دارد می‌تواند روی تفکرات دیگری هم سرمایه‌گذاری کند و در بلند‌مدت نتایجی بگیرد. 


این دوره حتی با مساوی هم، ایران و انگلیس به دور بعد صعود می‌کردند ولی این دور صعود نکردیم تا انگلیس و آمریکا در کنار هم به دور بعدی بروند. 



به قول گزارشگر: از اوج ناامیدی به اوج امیدواری

گزارشگر بازی قطر-سنگال که بعد از بازی ایران - ولز بود در مورد  از اوج ناامیدی به اوج امیدواری می‌گفت. این که داشتیم با ناامیدی به رفتن به جام جهانی فکر می‌کردیم ولی به نقطه‌ای رسیدیم که به جام جهانی رفتیم و امیدوار شدیم. این که در بازی اول مقابل انگلیس خوب بازی نکردیم و ناامید شده بودیم ولی در بازی با ولز خیلی بهتر بازی کردیم و امیدوار شدیم. 


بازی با ولز بازیکن‌هایی گل زدند که فکرش را نمی‌کردیم. روزبه چشمی و رامین رضایییان. رامین رضاییان به نظرم خوب بازی می‌کرد و جلوی ولز خوب دفاع کرد ولی در مورد روزبه چشمی و بازی پیشین او و حتی بازی قبلی علی کریمی که باز هم در این تعویض شد و به بازی آمد و فردی مثل قلی زاده از بازی بیرون رفت صحبت وجود داشت که در این بازی آمدند و انگار بهتر شده بودند. 


حالا ۳ امتیاز داریم و امیدواریم به بازی بعد هرچند که بعید است. 


ببینید | یک دقیقه جذاب با گزارشگر بازی ایران و ولز


جام جهانی : ایران - انگلیس و ایران - ولز

بازی اول ایران - انگلیس ، نتیجه‌ای که قبل از بازی دور از ذهن بود و ضمن بازی با توجه به نظم تیمی نداشتن تیم ایران به نظر شدنی می‌رسید. ایران ۲ - انگلیس ۶. اولین بار بود با انگلیس بازی می‌کردیم و نتیجه‌ای گرفتیم که نتیجه‌ی بدی بود. اگرچه این بار برخلاف دفعات قبلی گل زدیم. 


بازی دوم که ایران-ولز است. ولز هم تیم ناتوانی نیست. اگر تیم ایران برگرده و بتونه ساختار دفعاعی‌ همیشگی خودش را داشته باشه و این بار از ساختار حمله‌ی خودش هم استفاده کنه میشه امیدوار بود. اگر تیم ایران برگرده و با تیم ایران بازی قبل تفاوت زیادی کرده باشه. این دومین بازی است و نیاز به تساوی یا برد داریم. امیدواریم. 


اگرچه در نهایت با توجه به بازی قبلی و دو بازی پیش رو چیزهایی هست که بعید به نظر می‌رسد. 



دیشب ساعت۲۲:۳۰ برزیل-صربستان با قضاوت فغانی بود.